Followers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 16 September 2012

Hari itu hari Isnin .

Assalamualaikum w.b.t ..


10 Haribulan aritu. bersamaan dengan hari Isnin. Memang aku dan kawan2 sepatutnya pergi kelas buat pertama kalinya kiteorang bergelar pelajar Ijazah:D wohh, seronok Allah je tahu. korang tahu takperasaan dapat continue Degree macam mana? Alhamdulillah bersyukur sangat. Allah bagi kesempatan untuk kiteorang study lagi. 

Hari Isnin tu, hari yang paling ngeri aku rasa. sebab ape? sebab aku sendiri yang cuai kot.herm.. sedih tak terkata bila purse aku hilang dekat Makmal Omega ( SL) sesiapa yng penah belajar di UiTM segamat tau lah. huu. haiih -.- macam mana lah aku bleh tertinggal purse tu . serius aku cakap, sepanjang aku belajar kat sini. tak pernah hilang purse! tapii kali ni terjadi kat diri sendiri. . errrhh.

Pukul 2 lepas kelas abes, aku masih tak perasan yg purse aku mmg takde dngan aku. Bila balik rumah sewa. Maghrib tu nak berbuka dengan housemate, baru aku cek beg. 

aku punya lah gelabah mencari purse. satu rumah dah carik.time aku terduduk tepi tilam bilik tido kiteorang. 

Perbualan aku dan housemate 
--------
  ' Korang ! errr, purse ibah takda la ! aaaa... agaknya tertinggal dalam Makmal kot. ' 
" ibah.. cuba carik betul2 dalam beg tu , ibah jangan main2. " 
' ibah dah cariklah korang..tapi takde pun.. ' :( 
semua housemate aku gelabah mencari. errr.. 
Dalam kepala otak aku time tu ade bayangan purse aku je! errr.. 

Pagi Selasa, Yana dengan Lini ade kelas pagi, diorang tanya la dengan technician yg kerja dekat makmal tu. ade tak dia nampak purse aku ke ? 

Yana bg sms kat aku cenggini , " Ibah, td kiteorang dah tanye tenchnican , dia cakap tak jumpe ape2 pun. " alaa yeke yana, hurmm. sedihnya ibahh, yana.. :'( 

----
dipendek kan cerita, petang Selasa tu technician kat Sl contact aku. yang dia dah jumpe purse aku. 
----

 Aina, tenkiu sebab awak dah berusaha sama sama ibah cari purse ibah tuu..-.- macam nak gila kita turun naik tangga blok SL , blok pensyarah. blok Hea dan hep. errr... semata mata nakcari purse ibah. serius ibah terharu sangat. korang housemat yang baikkk sangat.  sayang aina. :') 


Nad :') tenkiu nad tolong ibah.. aina dngan awak temankan ibah gi unit keselamatan buat report. huu.. takpe nad, ibah halalkan je orang yang ambil duit ibah tu..

Lini :') tengs awak , atyn dan yana .. huu.. 


  Memang purse dah jumpe. tapi sayangnya duit saya sebanyak RM 200 . hilang begitu saja. tinggal ini je harta yang dapat saya selamatkan. haih -.- siapa lah orang yang jumpe purse saya ni.baik hati dia tinggal kan topup digi. huhu..  

" sedih memang sedih. kalau tau saya dah gune duit tu beli kalkulator finance.alahai.. taksempat nak guna duit tu. dah orang lain amek" mungkin tu bukan rezeki saya.. ..time tu kak intan terus sms aku bila dia baca status FB . kak intan tenkiuuu sebab tanya kabar ibah. ibah oke kat sini.


p/s: saya tak nak careless lagi.-.-

kita akan ingat sampai bila - bila aina cakap.
" ibah. Allah bagi ujian ni kat ibah sebab Allah tahu ibah boleh menghadapi ujian ni. sebab ibah mampu." Aina, erm.. ibah sedih..

3 comments:

ank mak siti said...

alolo laen kali xmo careless eh. cukup skali dlm hdup. bgus awk, ade housmate yg ambil berat masalh kawan.kte pon rase terharu. btul aina kata, Allah xkan bg ujian skiranya ujian tu kte btul2 xmmpu nk buat. awk (-,0)v

Aliff Haikal said...

kak Ibah jangan careless lepas ni tau . takpe , redha dengan ujian ni insyAllah akak akan dapat ganjaran nye :)

ziraq said...

DEGREE ! DEGREE ! DEGREE !

lepas ni anda akan menempuhi alam degree !

ingin tahu dengan lebih lanjut tentang masa depan anda? jemput singgah blog saya :)