Followers

Monday, 13 February 2012

Ini kisah dulu

Assalamualaikum w.b.t


( Masa aku umur darjah 1 )
Adik : Mama.. ibah nanti dah besar nak jadi doktor bedah laa..

Mama : Nape nak jadi doktor bedah ?? 

Adik : Kalau jadi Doktor bedah.. nanti ibah boleh selamatkan orang yang sakit jantung macam ibah nie.. 


( Masa aku darjah 2, cikgu tanya, Adibah.. awak nak jadi ape bila besar nanti ??) 
Ibah : Saya nak jadi Cikgu macam Mama dan Saya nak jadi Pensyarah macam Abah saya ..
Cikgu : Bagus Adibah.. Teruskan usaha awak.. 

| carilah mana satu aku?? heee... |
.... 

( Tapi.. Bila aku darjah 6 ..) 
Adik : Mama.. ibah teringin lah nak jadi Doktor Haiwan.. ibah nak bedah haiwan2 tu.. nanti diorang tak sakit dah.. pastu ibah nak bukak tempat perlindungan untuk diorang.. kesian diorang..kalau rumah kita ada banyak taman.. boleh kita buatkan rumah untuk diorang kan ma?? 
Dan sebab tu la aku pikir.. dari aku kecik sampai aku besar.. mesti rumah aku ade kucing.. tidur dengan kucing.. mandi pun dengan kucing.. makan pun dengan kucing..


Mama : Adik belajar la rajin2 lagi.. nanti dapat jadi DOKTOR.. 

( Bila ibah dah masuk form 1) 
Markah sains dan math yang aku dapat tak pernah bagus.. huhu.. sadisss... 
ini macam ke nak jadi DOKTOR?? HAHA! errr.. aku pikir balik.. 

( start SPM tu.. aku tengok lah budak2 kecik yang comel 2 tu.. ) 
Ibah teringin la nak bukak KINDERGARDEN.. err.. Abah, boleh ke kalau ibah nak bukak kindergarden bila dah besar nanti ??? 
..... EH2.. MACAM2 PULAK ANGAN2 AKU KAN?? NAK JADI MACAM2.. HUHU.. BOLEH KE?

( Bila aku masuk Uitm nie.. ) 
Ibah : Mama.. ibah dapat coz Diploma Perbankan... err... cita2 ibah nak jadi Doktor bedah, doktor haiwan tu?? pastu camne ibah nak bukak kindergarden kalau ibah sekarang belajar macam mana nak jadi BANKER?? 

Takpe lah.. mungkin ibah kena bedah duit kot.. bukan bedah manusia dan bedah haiwan... errr . ye ke mama??

# Korang nampak tak ?? Allah berikan aku angan2..AKU NAK JADI SEORANG DOKTOR?? tapi,  sekarang aku di Uitm Segamat amek coz yang lain ape yang aku nak masa aku kecik2 dulu .. 
Korang  pulak dulu2 masa kecik pernah berangan2 nak jadi ape??

7 comments:

ank mak siti said...

Hehehe..
kite pown ade angan2 jugak lorh..
dulu kte asyik tgok cter wretling WWE SMACKDOWN..
woo.. nk jdi cm diorg larh.. brngn nk dpt bdn ketul2.. HAHAHA!!!awesome bukan..

cinta siswi said...

dulu berangan nk jd doktor gk..hehe..
tp masuk form1 nk jdk cikgu.. now..Alhamdulillah.. on the way.. :)

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Awak : angan2 awak ehh tu?? errrr...errr.. badan ketul2 ehh?? kejap2.. kita bayangkan jap!

# okeh. takmo. kita tak nak bayangkan.. haha..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Cinta siswi: heee.. sama lah kite.. wAHH.. alhamdulillah, ape yang dicita2 kan.. dapat jugak awk jadi cikgu ehh x lama lagi :D

# GUDLUCK tau ^^,

A retarded kitty said...

biasalah masa kecik2 bajet nak jadi doktor. serius cakap aku tatau nak jadi apa

Noor Adibah Binti A.Latif said...

a retarted kitty : haha.. tu la kecik2 bajet nak jadi hebat2.. tapi bila da besar lain plak jadinye.. huhu..

littledolphin said...

saya suka berangan.

berangan nak jadi penulis.hahaha

dan sekarang pun still sama. :)

tapi belajar mass comm and nak ambil PR.hahaha