Followers

Friday, 25 November 2011

Trip to Tembilahan ( Hari kedua ) - Kaum Kerabat Bugis ;)

Assalammualaikum dan salam sejahtera :)

Kita sambung lagi cerita di Tembilahan, Indonesia k?

Nampak tak kalkulator tu?? HAHA! kak nad laa, berkepit je dengan kalkulator. sebab nak kira duit Indon.. banyak sangat beribu2! susah woh! orang sana hebat2 jugak laa mengire nie kan ?? AWESOME! 

Kat sana makanan suma ade mee.. macam mee megi tu.. karipap dekat malaysia pun kalau kat indon inti nye ade mee .. pelik kan?? tapi tu sume benda baru yang cik panda baru tahu.. kalau tak pegi sana mesti tak tahu.. 

Lepas tu, nak tahu tak harga semua sate2 yang abang cik ibah beli ?? semua nya 147 ribu Rupiah.. 1 cucuk sate bersamaan dengan RM 1 Malaysia.. Mahal kan! huhu.. serius mahal! 

Kami dihidangkan ketam yang besar2! serius! besar sangat! puas kite semua makan! hehe..
ade ketam goreng , ade ketam masak lemak pulak tu..

abg baha dengan anak bongsu dia Ika : ) ika suka sangat ketam..laju je dia makan ketam.
lagi satu ika nie kalau balik Indonesia, dia suka naik beca. , kalau boleh hari2 nak naik beca ! hehe. kelakar lah dia..

Haaa.. petang tu kiteorang jumpe ni! ape ni?? hehehe.. pakcik ni jual
ABC + AISKRIM + KACANG MERAH +  TAPAI..
korang pernah makan tapai ?? tapi ni memang lain, sini ade tapai dengan aiskrim kot! ushooo...

tu nampak tak? yang daun pisang tu dalam dia ade tapai ubi. . pastu yang plastik sebelah tu, itulah ABC nye!
sedap jugak bila makan.. banyak pulak tu kiteorang beli. tak terabes.. ish2... tamak kan? hehe..
 
Nie lah ABc tu... :) 

Nanti kan entry terbaru, Malam pernikahan pulak. :)
wait2 n see tau! hehe

8 comments:

miyra eiya said...

mesti seronok kan dapt g jalan-2 kat negare orang , btw , enjoy ur holidays ... :)

Cik Tetra said...

woahhhhh gile best!! tergoda ngn satayyy tuh!! heeeeee.. :D

AwieKashi said...

teringin nak makan ketammmM!!!!!!

niesasukasuki said...

satayyy?? sedap nya ! jeles much.

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Miyra : seronok3! tapi perjalanan ke sana cuma naik speed bot..5jam pulak tu.. tapi memang best laa experienced kan??

Noor Adibah Binti A.Latif said...

waeda: ehehe!! nak satay ??! satay tu tak sama macam malaysia punye tau.. tapi sedap laa.. ^^,

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Awie : Naahh! ni Ketaamm nyee... HAHAA!! teringin ehh.. kat Langkawi pun mesti ketam besar 2 jugak an?

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Niesa : huhuhu... itu arr satay indon... tak ada kat malaysia.. ;)