Followers

Thursday, 4 August 2011

Kawan atau Sahabat ???

Assalammualaikum..
Ape kabar bloggie semua?? rindu kat saya tak ?? huhu. mengada lah ko ibah.. jangan nak lebih2 eh.. Okay. Kat sini, Cik Panda cuma nak tanya pendapat korang laa.. Apa maksud KAWAN dan SAHABAT bg korang?? 

Sahabat ... Bunyi nye macam sedap kan??? herm.. tetapi pahit buat mereka yang pernah merana.. 

Ya Allah... kata kata itu agak menyakit kan aku.. apa yang dia maksudkan ??? aku blurrrr.... Salah seorang sahabat ku kata yang  " DIA TAK PERNAH SEDAR DENGAN KESILAPAN DIA. YANG DIA TAHU KESILAPAN YG ORANG LAIN BUAT JEE... " ... 
Maaf kan ibah kali nie.. Bukan maksud untuk menghentam 'kawan' itu tapi... 
yang membaca mempunyai HATI dan PERASAAN ...
   Ibah boleh kata kat sini.. TOLONGLAH .. Jangan meragukan KESETIAAN sahabat kita semua.
.
Alhamdulillah.. Ujian nie menyedarkan ku erti sebenar kalimah 'kawan' dan 'sahabat'... Ujian ni jugak la menyedarkan aku siapa kawan dan siapa lawan.. siapa kawan yg baik.. siapa kawan yg berpura pura... berkawan tu mesti ikhlas kan... ;) 
I SAHABAT..  Sahabat  boleh diertikan seseorang yg akan bersama dengan kita samada semasa senang dan susah , kawan hanya berada bersama kita sewaktu senang dan ketika susah..kita dibiarkan sedirian. 

KAWAN , TERIMA KASIH SEBAB HADIR DALAM HIDUPKU.. 
7 TAHUN YANG LEPAS.. :)) mungkin ada hikmah disebalik sume nie.. Ibah redha.. KAWAN.. kau pergilah.. ibah tahu kau dah ada kehidupan kau sendiri kan?? ibah tahu kau boleh. Tanpa AKU.. ^^,
Terima kasih sekali lagi untuk KAWAN...




8 comments:

Salmiza S. said...

sabar ! dugaan dlm berkawan smmgnye banyak ~ :)

aQimie Ceplos said...

waa! rindu kt ibah.. lame sgt menyepi .. haahaa! yela. da ade date kn..
btw ibah, sabar la k ..
tu je yg kite reti ckp. heheh

Cik Tetra said...

sabar ye ibah.. :)

Noor Adibah Binti A.Latif said...

@salmiza..
bersabar. mmg tgh bersabar la nie. lagi2 ni bulan puasa kan.. banyk2 laa selawat ekk.. hehehe ^^,

Noor Adibah Binti A.Latif said...

@aQim
hahaha..masa bila lak ibah menyepi?? ade je nie.. dekat uitm segamat nie. date ?? huhu.. ^^, date ngan sape tu bah??? ooohh. sekodeng adik yer abah?? hahhaa.. kantoi pulak.. aishhhh...

Noor Adibah Binti A.Latif said...

@Waeda
maceh waeda... ;) ibah ngah sabar nie.. huhu.. tp ade idea tak untuk sejuk kan hati yang tengah panas??

cekodok jagung said...

bg akak KAWAN tu lg bermakna dari SAHABAT..sebab KAWAN stand for "kauakuwillalwaysnear"...ermmm... sabar ye ibah..dari kecik sampai akak masuk u akak ada sahabat n datang seseorang nk jd "kawan" dgn akak tapi akhirnya "kawan" akak tu dah pergi entah ke mana..so,ibah fikir2kan lah ye dan selamat beramal..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Akak... ibah rindu akak.. ;)
rindu nak makan budu dengan kak ada..
hikhikhik.... ibah paham. ape maksod akak tu.. ibah okey je. saje je gedik2 nak post pasal nie.. sebab sakit hati.. ish.. jahat kan ibah... hermm...