Followers

Tuesday, 11 January 2011

Sedap nye! Sambal belacan dengan ulam ^^,

haa.. Nie pinggan ibah.. ^^, Hahaha.. itu pun nak tunjuk kat korang kan?? suke3 aku jek.. hikhik
Hari ahad lepas sebelom ibah balik uitm, mama ade masak macam3!! peh, sedap nyer.. alahai.. kalo tengok sume lauk2 tu, tergoda  tau! hakhakhak... x boleh x makan nie.. kena makan.. 
nanti menyesal.. dah lah aku kena balik segamat nie.. kena makan dulu masakan mama.. Nanti aku rindu.. hehehe^^, 
Mama, harap2 anak bongsu mama nie pandai ler masak eh.. =)) 
Hahaha!! x dapat bayangkan Noor Adibah ni pandai ke dapor.. huhu, insyaAllah yek.. ngee~


Nie ikan siakap, siakap 3 rasa.. ushooo!! sedap nyer... terliur tau.. HAHAHA!!


Tuh!! ikan pekasam ( ikan terubuk) , pastu sebelah tu ade ulam.. ulam ape ek nama die?? hahaha.. aku pun x bape ingat! HAHAHA!! tapi yg pasti aku memang suka ulam tuh! sedap ouh!


Haa, baru ibah teringat! ape nama ulam nie.. Ulam nie nama dia. ulam pucuk tenggek burung lah...Hahaha.. aku geti makan jek.. terlupa pulak nama betul die.. Sedap tau, kalo kita makan dengan sambal belacan.. kalo x ade sambal belacan . x complete ( kata omputeh)..Huhuhu ^^,
Tapi kan.. nama ulam ni agak pelik kan?? tenggek burung?? ahaha.. korang geti ke makan ulam nie??
meh meh.. aku ajar korang makan.. Datang lah kampung aku.. aku ajar korang petik sekali yek! haha.. dapat experience ! ngahahaha!
Nie abah aku ngah carik pucuk Tenggek burung tuh.. hehe.. Tuh yg atas tuh, signboard kampung aku.. 


Kampung Bugis, dekat Penerok. Pontian, Johor... Kat sini lah tempat Abah aku membesar.. best lah jugak, bila dapat balik kampung aku ni.. sebab kat sini, aku dapat masuk Dusun.. Dusun Durian.. hehe.. ^^,
i like ! like! Durian so much! HAHA..

2 comments:

aQimie Ceplos said...

warh ! sedap .. lame x makan cam ni =.=

Noor Adibah Binti A.Latif said...

SEdap Kan Aqim???!!! huhu.. tgk dah terliur dah.. hikhik.. Makan makanan kampung lagi best... Terangkat!! hukhuk...