Followers

Saturday, 17 September 2011

uhuk! terbatuk pulak.. heee..

Assalamualaikum :) 

   Kadang2 cinta nie datang tanpa diminta , secara tak sengaja .. heee.. boleh pulak x sengaja kan ? . huhu, hurm,... Semua orang berhak dicintai dan menyintai kan ?? . tak kira umur, tak kira rupa, keturunan, bangsa, mahupun dia seorang yang berpangkat.. kadang2 aku terpikir jugak.. cinta ni unik.. sangat unik.. lagi2 cinta tu datang dari DIA.. tapi, korang semua tahu tak, dalam cinta ni pun ade kategori nye jugak tau..  nak tau ?? huhu.. jom kita tengok satu satu eh..  dan agak2 korang, cinta korang dikategorikan yang mana satu??

1) Cinta Segera
Pertama kali bersua,memandangnya tiba-tiba hati berdenyut-denyut,jantung berdebar-debar,perasaan suka tiba-tiba menjelma. Cinta segera biasanya timbul apabila bersua atau mengenali seseorang yang mempunyai rupa atau gaya yang kita suka atau minat.Cinta begini lebih kepada cinta kepada luaran saja.Juga dikenali sebagai cinta pandang pertama. ( ehh, pandai 2 je aku kan ?? ) hahaa..

2) Cinta Psycho
Sifat orang dalam kategori cinta ini biasanya amat sensitif,kuat cemburu dan berlebihan.Setiap masa dan ketika sentiasa ingin bersama tak kira dalam keadaan apa sekalipun.Segala perhatian mesti diberikan padanya seorang sahaja.

3) Cinta Mainan
Playboy atau playgirl adalah orang yang tergolong dalam kategori cinta ini.Biasanya cinta hanya ucapan mulut sahaja bukan dari hati.Sikap orang dalam kategori ini hanya mementingkan diri sendiri,berkata cinta pada seseorang demi keperluan diri sahaja misalnya wang,harta dan sebagainya.

4) Cinta Dari Persahabatan
Apabila dua individu yang bersahabat saling memahami lama kelamaan akan timbul rasa saling memerlukan antara satu sama lain.Hasil dari perasaan ini akan muncul satu perasaan lebih daripada sahabat,iaitu perasaan saling menyayangi dan takut berjauhan.Inilah yang dikatakan cinta dari persahabatan,cinta yang lahir dari persefahaman,saling mengerti dan saling memerlukan antara dua individu.

5) Cinta Buta
Orang yang tergolong dalam kategori cinta ini sanggup melakukan apa saja demi cinta.Sanggup bergolok bergadai,susah,sengsara dan merana asal dapat memiliki orang yang disayangi.Orang dalam kategori ini biasanya tidak memikirkan kepentingan diri sendiri dan orang lain misalnya keluarga.Apa yang penting hanya orang yang dicintai.

" Kalau hati ini bintang, maka akan kuterangi hidupmu biar jelas apa yang kau mahu '

p/s : agak2 cinta Cik Panda dan si dia dikategori kan yang mana ehh?? huhu.. kalau berani jawab lah! cik panda blanje makan coklat ajeee.. hehehe

11 comments:

MissViVio said...

sya lbih prefer vnta persahabatan. sbb da fhm n knal dgn m'dlm n x de nk b'lakon ke sgala. yela. bla dgn kwn, msti la kta akn jd dri ndri kn. :)

Aini Amanina said...

cinta ibah dgn din adlh cinta segera n cinta dari persahabatan ! <3

ank mak siti said...

Terima Kasih sebab beri komen2 yang JUJUR.. heee;)) datang lah lagi ke Blog kita.. ^^ --> *some text missing* Hehe:)

Cik Tetra said...

cinta ibah mesti cinta dari persahabatan kan.. :D cepat belanja cokelat!! :P

Noor Adibah Binti A.Latif said...

MissVivio : huhu..awak pilih cinta persahabtan yek. :)

** okey boleh kawan dengan cik panda lah camnie.. hehe

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Nina : erk.. eh.. cinta segera ke?? huhu.. kelako bunyik nyee.. macam mee segera lak ehh.. erm.. nie ibah kena banje cokelat kebahagian untuk nina pulak la ni kan?? haha..

** x boleh2.. nina x masuk dalam contest nie.. hahaha.. so, x yah dapat cokelat ehh.

Noor Adibah Binti A.Latif said...

AMCT : amboi.. menganjing kita plak yek cik abang .. suka suka hati dia yek.. ^^, buat la lagi camtu..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Cik Tetra : ehehehehehe... amboi.. nak cokelat eh. x cukup ke cokelat cik abang MPP bagi tu?? hikhik

Aini Amanina said...

contest apa pulak nie ? ecehh.. tak nak bagi, tak pe lh. uwekkk.. ;p

Noor Adibah Binti A.Latif said...

xde contest pun. haha.saje nak melawak. hihihi.. cokelat kebahagian tu kan nina je kena bagi kat ibah.. ibah belom boleh bg kat nina lagi.. ;)

Cik Tetra said...

hahaha..ala itu abg mpp yg bagi..lain cerita..ni haa..ibah punye..kan kite da jwb ngn tepat..hehe..kinder bueno satu!! hikhik.. :P