Followers

Sunday, 27 March 2011

Setiap kesulitan kita, pasti ade kemudahan ..

Assalamualaikum, kawan2 ;)) 

   Hari nie kita nak bercakap tentang seseorang.. kita harap “seseorang” tu tahu.. yang kita sayang dia sangat2.."seseorang" tu sahabat kita.. dari awal kita menjejak kan kaki di UITM segamat nie.. awak orang yg paling rapat dengan kita..
  
 Awak.. awak nak tahu tak, kita taknak tengok awak sedih.. ibah tak sanggup wak..;( serius kita cakap.. Tolong lah diri awak.. takde sape boleh tolong diri kita.. Selain kita… awak ingat tu ye.. kita tak tahu dah nak buat macam mana dah.. kita harap awak tabah ye.. Awak.. awak sahabat Ibah, kalau mase kita susah awak sentiasa ada kan??? Maceh awak… ;)) kita nak awak tabah.. walaupun kita tak tabah mane pon..
  
  Awak beruntung, sangat2.. awak ade adik beradik.. ade mak ayah lagi kan?? awak kene bersyukur sangat pada Allah S.W.T..yang awak ade semua tu dan yang paling penting IBAH ade untuk awak.. tak kire lah ORANG kate ape pun ttg awak.. Yang ibah tau.. AWAK MMG SAHABAT IBAH.. DUNIA AKHIRAT.. semoga Allah panjangkan Umur awak. sihat kan tubuh badan awak.. yekk..;))

  Semalam kita dah cakap kat awak, awak mesti lupa kan sume tu.. awak jangan buat “bende” tu membelenggu hidup awak.. Kita jujur ngan awak.. kita tak boleh nengok awak camnie..;( awak nak tahu tak?? Hari tu.. akak sam, beli buku “DON’T BE SAD” .. kita suka sangat.. bila kita sedih.. kita baca buku tu.. Ibah mmg niat nak beli buku tu untuk awak.. Tapi, sayangnye.. buku tu dah habis dijual… Mmg kita nak beri buku tu kat awak.. mana lah tau.. bila awak baca buku tu.. Awak tenang kan?? ^^, 

 Tu... awak nengok.. Tajuk buku tu.. ;)) menarik kan?? Sejuk hati kita bila bace buku tu.. awak tahu?? hermm...Awak nak tahu tak? bila kita rasa sedih, kesunyian atau pun rasa nak menangis.. kita akan cari "SESUATU" yang dapat gembire kan hati kita.. nak tahu tak ape yang kita buat?? heee;)) kita akan BERCAKAP BANYAK.. SAMPAI KITA LUPE SUME YANG SEDIH2 tu.. MAMA, ABAH, ABANG DAN ARWAH KAKAK ibah.. sentiasa ade dengan ibah.. tu yang buat IBAH kuat sampai sekarang..walaupun kita tahu, akak kita dah jauh sangat dengan kita.. tp bila setiap saat kita berdoa, kite mmg rase kita dekat sangat dengan arwah kakak..


  Sekarang nie, kita nak awak berjanji pada diri awak.. bukan pada kita.. tapi awak.. awak kene janji, yang awak tak kan sedih2, mendiam kan diri lagi...plisss.. yer..awak ade kita, ade kawan2.. adik beradik kita dekat Uitm nie kan?? lagipun kita ade sahabat2 yang ade dengan kita.. awak mesti SENYUM.. yer...

Kita akan doakan awak.. di dalam setiap doa kita.. InsyaAllah.. kalau kita panjang umur.. kita doa sampai kita menghembuskan nafas yang terakhir..  tu janji kita pada awak.. tapi, sekiranya kita tak panjang umur.. awak lah doakan kita yek dekat sana.. ;))

 Nie Aini Amanina.."Seseorang yang kita sayang" ... naa, kita nak awak hepi.;)) nina, mesti buat diri nina KUAT! yer darling..

6 comments:

Zuraidah said...

Awak mesti kuat, Ibah. :)

*buku tuh Ibah kena manfaatkan.

aQimie Ceplos said...

IBAH jge dia baik2 ye.. nasihat kat dia. ingat dan tolong dr sendiri baru boleh igt dan tolong dr org lain. ^^

btw. HAVE a nice day ibah ;)

Noor Adibah Binti A.Latif said...

ZRaidah: leh ke ibah panggil awak zu aje?? huhu.. nama awak panjang.hehe..
InsyaAllah kite kuat.. terima kaseh awak..;))
* buku tu mmg bermanfaat sangat.. ;) mmg sesuai utk kita, ..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

AQIM: InsyaAllah.. selagi kita hidup.. kita boleh jage die.. btw, kan aqim.. tq sebab beri nina kekuatan selama nie...

TQ. ibah dan nina sentiasa ceria ^^ ibah yg aqim kenal mcm nie lah.. ;))

Aini Amanina said...

Ibah : Insyaallah. Nina cube pelan2x. Nina nak bce buku tu ! Buku Kak Sam kan ?

TQ korg sume. ^^,

Mostafa said...

Hello there!

:)