Followers

Sunday, 14 November 2010

Hari Raya Aidiladha _ sunyi diri ini tanpa kasih seorang kakak.

Bila kita cerita pasal Raya Haji, mesti semua org tau pasal Korban kan???
Makanan yg kita kena makan hari tu ialah daging korban ataupun boleh disebut sebagai berkat.Selepas solat sunat aidiladha, upacara korban mesti dijalankan.



ade lembu, ade kambing, ade biri - biri.. Raya Haji kali nie aku sambut dgn family aku di Pekan Nenas, Johor... Kali nie aku nak ajak anak2 ayahman la pegi tgk penyembelihan lembu2 tu kat masjid jamek pekan nenas.. Kali nie di blog aku, nak citer semua ttg Hari Raya Aidiladha.. =)) Aidiladha ni istimewa sebab hari ni adalah hari untuk umat islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dan kesabaran anaknya Nabi Ismail.

Tapi Hari Raya aidiladha nie, mesti sunyi tanpa die.. Gelak tawa dia.. yg membuatkan kami sekeluarga ketawa.. akak, bru je kita beraya sama2 tahun lepas kan?? Kita Raya korban sama2.. Makan daging korban sama2 .. Kalo hari raya haji kita mesti sambut kat umah nenek.. itu yg paling ibah x leh lupakan.

Diriku kini sunyi, tnpa seorang kakak.. tapi x pe.. Mama , Abah , ABang ade buatku..Buat aku lebih tabah.. Aku tau, dia pasti gembira dan tenang di sana..Yang pasti dia nak aku berjaya.
akak, ibah janji ngan akak.. ibah akan bahagia kan Mama n Abah.. ibah nak jadi anak yg solehah dan adik yg sentiasa ingat abg dan akak. Ibah di sini selalu doakan akak kat sana.. Insyaallah kita pastu bertemu semula di sana.

Al- Fatihah buat Allahyarhammah Noor Aisyah Binti A.Latif.
Semoga rohmu di cucuri rahmat..amin..







4 comments:

mrs.cokelat said...

moga tabah hadapi dugaan allah berikan kt ibah n kluarga ea....akk ibah pasti bhgia di sana...doakan yg terbaik untuknyer ea syg...:)

Noor Adibah Binti A.Latif said...

Akak long.. tq selalu comment kat blog ibah =))
InsyaAllah kak..
ibah tabah.. kadang2 teringat kan die. sgt.sgt.

mrs.cokelat said...

mstlah dik..org yg rapat ngn kita kan dik..btw akak taw ibah kuat hdapinyer..mak n ayah lgi sedih dik...ank yg mereka lahirkan plak...huhuhu..
bykan berdoa tuk arwah kakak key..
akak pon bhgia kt sane dik...

Noor Adibah Binti A.Latif said...

ye kak long.. insyaAllah..
ibah tau.. mama n abah sedih..
ibah tau, akak pun x nak ibah sedih.. die nak ibah berjaya..