Followers

Monday, 18 October 2010

Kakak.. Aku Amat Merindui Diri Mu.. ibah harap akak ade di sini...


                Akak dah jauh meninggalkan kami..
        Hanya doa yang kami dapat hadiahkan
                                  pada kakak..
     Allah lebih menyayangi dirinya..Kami redha..

6 SYAWAL BERSAMAAN 15 SEPTEMBER 2010

Jika akak ada di sini.. di rumah kita, akak pasti buat ibah ketawa..akak.. akak nak tau x, Ibah sayang sgt akak.. Ibah mintak maaf, kalau selama nie ibah x dapat jadi adik yg baik.. adik yg solehah.. Ibah pernah cuba jadi yg terbaik buat akak..

Hari nie ibah start cuti study week.. Ibah balik umah kita kak..
di Bp. Malam td ibah tdo bilik kita.. Akak...Ibah sedih sgt akak.. Dulu2.. sebelom akak kahwin, akak selalu tido dgn ibah.. ibah rindu sgt kak..skang nie ibah tido sensorang.. ibah da x ade akak.. sekarang nie keluarga kita tinggal 4 orang je..dulu ade akak.. kita berlima kan?? ibah terasa sgt.. terasa yg semua org ade kakak.. skang nie betul2 ibah rindu akak..  Ibah ingat lagi, time kita gaduh berebut bantal danberebut tempat tido malam2..
hehe.. Akak..akak.. itu lah kenangan yg ibah ade..

Waktu akak sakit, waktu akak panggil ibah..
"ibah, akak nak minum ubat.. ibah jgn la tido dulu" ..
Akak selalu bergurau di waktu dia sakit.. Dia pernah panggil ibah "nurse muda" .. nak tau sebab ape dia panggil aku "nurse muda"??
Sebab aku adik dia paling muda.. yg jaga dia waktu dia di hospital...
ade2 je akak aku nie kan?? tp tue sume dah ilang.. aku x kan penah dgr dia cakap camtu lagi.. itu la perkataan yg terakhir aku dgr di mulutnya.. Ya Allah.. Sedih nya bila aku mengingati semua nie..

Abg wan(Abg ipar) kenangan bersama arwah kakak ku Noor Aisyah..
aku syg sgt diorang.. Akak lah satu2 nya darah daging dah ibah ade.. semoga rohmu dicucuri rahmat.
amin...

2 comments:

cik cekodok jagung said...

ibah...yang pergi tak kan kembali..
kita yang masih bernyawa satu hari nanti pasti akan pergi juga..bykkn berdoa semoga Allah pertemukan kita dengan orang yg kita sayang di akhirat kelak..percayalah wahai adikku...akak tak sama dengan allahyarham tapi ibah boleh lending kat bahu akak kalau tak de tempat untuk ibah berkongsi..walau pon tak mengubati tapi harapnye boleh mengurangkan dan memahami ape yg ibah rase...wallahua'lam..

Noor Adibah Binti A.Latif said...

@akak sam
akak... ibah tau tu.. kita yang hidu pasti akan mati .. tapi bila ?? itu yang kita tak tahu kan??
terima kasih sebab ada dengan ibah .. time ibah sedih, gembira .. akak pon ada.. akak pasni dah x ade dekat u nie lagi dah... ibah nak cerita kat sape lagi lepas nie?? sedih nye kite.. xpe lah. yg penting akak sentiasa kat hati ibah <3