Followers

Saturday, 16 July 2011

Tira.. Jangan lah mati.. plsss..


Assalamualaikum.. 
Bloggie,.. hari nie cik panda ada cerita sikit. meh sini .. baca k?? kalau tak nak baca pon x pe.. cuma kita nak luahkan jee.. 

Ibah ade 4 ekor hamster.. masa awal semester hari tu, ibah bawak lah diorang ni ke Uitm segamat,. huu.. jadi nye, 2 ekor ibah bagi Awak.  2 lagi ibah jaga.. awak bagi nama Taro (Jantan) dan Tira (Betina ) . Kita punya hamster ade 2 jugak, Mamo (Jantan) dan Mimi( Betina ).. 1st time kot kita jaga betina ngan jantan.. tak tahu pulak diorang nak beranak!! awak pun tak sangka kan?? 

  Naseb baik kita dah cuti mid sem kan?? hishh.. kalau tak mesti heboh satu wing awak! huhu.. awak. nak tengok Tira awak?? ibah kesian tengok dia.. tak sangka die pun mengandung jugak.. isk ! tadi petang pukul 5 lebih, kita tengok dah banyak darah dah.. terkejot jugak kita tengok dia.. awak, pasal Taro awak yang hilang tu, ibah tak tahu camne.. ibah cuba carik lagi ehh... taro tu masa tira beranak lah die boleh lari.. tinggalkan tira.. ishh.. ape punya 'suami' lah..

Awak.. tuh haa. tira awak.. tira, yang cantik. warna bulu dia macam PANDA <3 

Kita tak dapat selamat kan dia.. kita mintak maaf tau awak.. ;( 
nanti kita ganti hamster awak tu...kita dah cuba nak tolong dia. mungkin die muda sangat kot. tak pandai lagi nak ade anak nie..

Hamster ibah yang ibah bagi nama Mimi pun dah ade anak.. anak die, awak nak tengok tak?? kita ade rakam video tau.. huhu.. 
tu anak mimi.. Mamo kita dah asingkan dah ke sangkar lain..

Haiwan pun macam manusia kan?? kesian dia.. beranak.. tapi dia mati.. semoga tira awak damai dekat sana.. ;(


2 comments:

HaLuNa ReTrO said...

lah...mati kew..!!!!nape ibah..???law tau nk mati, baik hal panggang jerk arituh..hahaha...!!!ngee~

Noor Adibah Binti A.Latif said...

hal , ye la tira dah mati.. baru jek. ibah tanam die depan umah ibah.. hal ngade! jahat nak panggang ibah punye hamster plak.. hish.. dah jadi arwah pun die.. ;(

cian tengok die.. tapi, hal.. mimi, ibah dah beranak! banyak sangat anak die!!! huhuuu