Followers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, 16 February 2011

Seikhlas hati ^^, rindu nie x dapat dibendung lagi!

Assalamualaikum.. Blog yang Ibah sayangi :)) 


Ibah cuma boleh cakap. yang ibah ..
Rindu keluarga..
Rindu Mama dan Abah..
Rindu dengan keletah Snowie dan Muka seposen Blackie.. Diorang lah kucing kesayangan Mama dan abah.
Rindu nak peluk diorang. nak main main dengan diorang. nak bergurau dengan diorang.. 
Balik nie. nak rehat kat umah puas puas!! nak ilangkan tension !! 
dalam kepala nie penoh dengan perkataan "RINDU".. miss.. miss.. ish..:((

Mama, abah !! heee:)) tggu ibah. ibah nak balik jugak umah. x kira.. kalau x ade bas. ibah akan carik gak bas tu.. x kira.. ibah x nak pegi kelas Arab ari jumaat esok! huhu.. alah.. sekali je ibah ponteng..Maaf kan ibah tau mama.. hehe..  x pe kan ma??  kalau ibah ponteng sekali je ?? sekali nie je! PROMISE!!
hehe.. bukan selalu kan?? ^^, 

Mood: Kerinduan nie akan hilang .. setibanya IBAH sampai batu pahat.. rumah ku syurga ku.. :))
Masa: lepas abes kelas MGT (Bicom) kul 4 petang. ibah nak OTW dari Uitm Segamat nie, harap2 ibah sampai ke destinasi!! BATU PAHAT..


Monday, 14 February 2011

Pelamin Angan - angan ku.. HAHA! chewah!

 Assalamualaikum.. Bloggie yg Ibah sayang .. :))
Tajuk post kali ni.. Pelamin.. haha. Wedding! atau dalam BM nyer. Perkahwinan! 
Hahah! korang mesti pikir yg ibah  x sabar nak kawen kan?kan?? huhu...ala.. saje je nak buat post nie.. xda ape 2 makna pun okay?? nie cuma impian saje.. wah..wah.. hehe.. :)
haaa... kalau korang nak tau.. setiap kali Ibah pegi kenduri kawen orang.. fitstly !! ibah tengok diorang punye Pelamin!! mmg cantik2 lah semua.. ade warna warni.. ade wane Ungu, Merah bunga ros, Pink, ade Hijau.. pastu ade yg guna kan FRESH FLOWER utk pelamin diorang!! wahh! NICE gitu.. itu yg ibah boleh cakap!! huhu.. start dari tu.. ibah dah mula BERANGAN! huhu..
kalau nak ikotkan.. memang x nak ikot MAMA dan ABAH pegi umah orang kawen.. tapi.. ye lah.. 
Ibah ni kan anak bongsu.. memang kena ikot je la .. haha..kalau x ikot. majok pulak mama ngan abah ibah nanti.. HAHA! mama cakap, kalau ibah x pegi... Nanti kalau ibah kawen. xde orang nak datang pulak kenduri kawen ibah nanti.. hehe.. so, ibah kena lah pegi. dgn hati yg ikhlas. yang pasti.. Balik umah. dengan perut yg kenyang.. hehe. lagi2. kalau makanan die sedap2... memang senang hati lah perot kan..
 
Citer pasal angan angan nie.. memang x abes lah kan?? memang terlalu banyak nak di LIST kan!! hehe.. 
err.. meh.. ibah nak luah sume kat Blog kesayangan ibah nie.. HAHA! 
ibah nie, ade keturunan BUGIS .. so, mesti ade TEMA ala. ala. BUGIS ekk?? haha.. err, iye ke ade??agaknye ade kot! nanti tanye abah lah.. huhu.. lupa nak tanye pasal PELAMIN  ngan abah.. huhu.. 

Haii.. ibah.. pehal ko dok cite pasal nie?? ahaha.. kan dah mengarut 2 jadinye.. kang kalo mama baca blog ko nie..abes lah.. haha.. nanti mama mesti cakap.." hai.. anak aku nie.. dah  gatai sgt ke nak kawen??
HEHEHE!! erm.. alaa... berangan je kot mama.. x salah kan kalau kite suka berangan?? heee..

P/S: Hehe.. last word from ibah panda, WAAHHH.. pelamin yg atas tu cantik nye... HAHA! :))

Friday, 11 February 2011

Tolong lah Noor Adibah !

Haii mata.!!. nape kau asyik nak tutup!!!... Mata nie nak tido jek.. aip! Mata.. boleh tak kalau kali nie je kau bertahan?? Cuba kau tgk masa skang.. dah bulan 2 dah kan??! Peh.. pejam celik. Pejam celik.. dah masuk bulan 2.. herm.. Test! pun dah makin dekat.. boleh plak ko dok rilek2 kan ibah?? Ya Ampun!! Hehe.. Mama ngan Abah antar ko belajar kat Uitm nie utk study yerk! bukan nak main main.. serius yer..
Ingat pesan mama n abah.. Abah cakap ape??! Ko ingat lagi x Adibah! HAHA..
Yerk! Saya ingat .. Abah pesan, adik.. SKOR A, kalau x paham tanye lecturer, rajin buat latihan..  
Ibah Cuma mengangguk kan kepala jek. Dan menjawab  InsyaAllah bah…  itupun kalau ibah mampu.. heee J
Mama pulak, cakap .. Ibah, pandai pandai lah jaga diri  kat U tu ..
( iye maa.. ibah pandai lah jaga diri ..heee)

Untuk semester 4 nie, ade 5 subjek untuk Ibah skor..
1st ECOMAL
2nd FIN
3rd LAW
4th BICOM
5th ARAB
Law.. Subjek yg paling rumit bagi aku.. tapi, x ape.. aku akan memahami kau sepenohnya.. InsyAallah..


Bicom.. kau mmg subjek yg paling senang.. erk, xde lah senang sgt.. kau mmg buatkan aku dan kawan2 aku busy.. peh.. xcimen kau punya lah banyak kan! errrr~ sabo je lah.. tapi aku suka kau.. sebab aku takde Test 1& 2.. tapi terus FINAL EXAM .. Carry mark kau pulak punya lah bersepah2 aku nak pungut utk sem nie.. Akan aku kumpul dan simpan elok2 dalam Beg Skolah aku ! HAHA! sekolah lagi ke aku?? hee:)) Dah u lah!



Fin... Kau mmg banyak Fakta kan!! peh... mmg lah.. Sem nie bnyak MEMBACA & MENGHAFAL! 
aku harap2 sgt.. kau masok lah dalam kepala aku nie.. lekat lah sampai bila2.. supaya dapat aku jawab soklan2 kau tu...


EcoMal.. kau lagi satu.. Economy Malaysia.. 1kali pandang kau nie mcam subjek SEJARAH yg aku belajar masa Form 4&5.. HAHA! tapi dua kali pandang kau ECONOMY upenyer..kau pon bnyak fakta .. banyak betul Ragam kau kan?? bila aku bukak buku kau.. aku mesti ingat BANTAL DAN TILAM! heee! RASA NAK TIDO!!

Bahasa Arab...hai... arab.. :)) xciment kau kali nie amat mencabar! ish..ish.. tapi aku suka sgt masok kelas nie.. HAHA! sebab bnyk rilek.. bnyak bercerita je.. Ustaz Sazali, ialah lecterer utk Bahasa Arab kali nie.. 
uhh, projek assignment aku kali nie.. adalah buat video lakonan. semua speking ARAB tau! haha.. Harap2 aku dan rakan2 bnyak dapat kumpul markah dari Video2 kami tu..
 
Hari ni, aku bersemangat nak study EcoMal! Quiz ari Isnin nie! tajuk nye ialah Background Of Economic Developement !! Banyak giler subtopik die! Ade 1st malaya plan, 2nd malaya plan, 1st malaysia plan sampai lah Vision 2020.. Wahh.. harap2
Aku Jatuh Cinta dengan kau kan??
akhir kata.. aku sayang semua nya.. HEHE! 
(nak sedap kan hati aku je nie)

Thursday, 10 February 2011

11 tahun kita bersahabat ^^,

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari nie, 11 Februari 2011... Selamat Hari Lahir Buat Sahabatku Nur Addrina Samsudin. 
Wahh!! niena, first ! ibah nak mintak maaf sgt! Ya Allah, boleh lupa pasal ari nie.. Hari nie hari yg istimewa buat Niena kan??  Hari nie. Niena dah 20 tahun!! yeah!! kawan ibah dah besar! kalo org Indon cakap.. 
Dah Gedek nie... haha.. ngeee ^^, 

 
Apa punya kawan lah kan ibah nie ? besday sahabat die pon boleh lupe.. *_* 
Kalau ibah x bukak FB tuh. mesti ibah tak ter'ingat yang hari nie 11 haribulan !! hee... 
cepat2 ibah antar sms kat Niena.. sory. malam tadi kul 12 tepat x wish.. sebab ibah dah pon tetido awal! 
tadi, niena call ibah.. peh! best nye dapat dgr suara awak! HAHA! gediks kan! 
Niena, x mo lah tacing.. bukan ibah x ingat Niena kat sana. bukan sebab ibah ade NINA BARU kat sini.. 
Nina tetap Nina ( Addrina) yg ibah kenal.. Ibah pon x sangka.. 
Ibah ade Dua Orang SAHABAT yg bernama NINA!! 
 
 
Ya Allah, hanya Allah je tau .. rindu ibah macam mana kat niena..Kita dah lama x jumpe kan?? err.. 
dapat dgr suara pun jadi lah.. Hari tu plan nak kuar "date" sesama.. tapi x jadi.. :(( kan?? 
xpe lah.. ibah rasa.. last kita jumpe masa Hari Raya arituh kan?? itupun .. ibah sibuk dengan Arwah Kakak.. 
sory, ibah x dapat layan niena masa tu.. ibah terharu sangat Niena N Family. Dtg ziarah keluarga Ibah masa Kakak ibah Meninggal.. Terima kasih niena.. :))